Voordat we samen aan de training beginnen is het handig om te weten wat je doelstelling is. Dit bepalen we tijdens een intakegesprek.

Je doelstelling kan zijn:
a. gewichtsverlies
b. spierversteviging
c. conditieverbetering
d. combinatie van a,b & c

Bij deze eerste kennismaking worden jouw persoonlijke doelstelling(en) bij feminine fit besproken zodat op basis van deze informatie een juist prijsadvies kan worden gegeven. Dit prijsadvies is afhankelijk van bepaalde doelstelling en de tijd die hierin wordt gestoken om je gewenste resultaat te bereiken. Feminine Fit hanteert dus geen standaardtarieven, maar is geheel maatwerk.

Succesplan

Nadat je hebt besloten om met Feminine Fit in zee te gaan, doen we eerst een aantal metingen en worden eventuele blessures behandeld. Vervolgens gaan we samen werken aan jouw persoonlijke succesplan. Dit plan is de weg naar het lichaam en de gezondheid waar jij naar streeft! Hier houden we de volgende kernpunten bij, zoals:

  • De situatie op dag 1
  • Je doelstelling(en)
  • Je motivatiedrive
  • Trainingsschema
  • Voedingsadviezen

In jouw succesplan wordt er een aangepast trainingsschema opgesteld en zal tevens voedingsadvies worden gegeven om jouw doelstelling binnen een haalbare termijn te kunnen realiseren. Tevens houden we alle resultaten en vorderingen nauwkeurig bij van dag 1 tot de dag dat je tevreden bent met het lichaam wat jij het gecreëerd.

Maak een afspraak

Krachttraining

Op het gebied van krachttraining in combinatie met vrouwen bestaan, jammer genoeg, nog veel misvattingen. Krachttraining is namelijk een van de beste methoden voor mensen die graag vet willen verliezen! Daarnaast kan krachttraining ook nog eens leuk zijn en zie je gauw resultaat. Wil je effectief afvallen, dan zul je beslist aan het ijzer moeten hangen.

Feminine Fit heeft hieronder een aantal voordelen van krachttraining op een rijtje gezet.

  • Maakt het natuurlijke lichaamseigen groeihormoon aan. Dit hormoon heeft de eigenschap dat het lichaam eerder vet verbrandt uit de vetreserves.

  • Leidt tot meer actief spierweefsel (zonder dat je per se dikke spieren krijgt) wat vervolgens weer leidt tot een hoge vetverbranding (stofwisseling), ook tijdens momenten van rust. Dit zou dus betekenen dat je met hetzelfde voedingspatroon, de hogere verbranding op zich al zal leiden tot het verliezen van lichaamsvet.
  • Maakt serotonine aan, een ‘feel good’ stofje.
  • Zorgt voor meer energie gedurende de gehele dag
  • Bevordert je natuurlijk slaap

Samen met jou probeert Feminine Fit krachttraining leuk te maken.

Kettlebell training

Een leuke afwisselende korte maar intensieve krachttraining is de ‘Kettlebell training’, ook wel ‘s werelds enige ‘total gym’ genoemd. Je traint je gehele lichaam met één kettlebell. De kettlebel is een gewicht in de vorm van een kanonskogel met een handvat eraan. Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt de Kettlebell training het mogelijk om naast je conditie tegelijkertijd te werken aan je krachtvermogen, flexibiliteit en stabiliteit. Dit allemaal binnen een training van 20 tot 25 minuten!

De trainingen zijn kort maar intensief en stimuleren de natuurlijke aanmaak van het lichaamseigen ‘groeihormoon’, wat verantwoordelijk iskettlebell training voor vetverbranding, verjonging van (huid)cellen en het ontwikkelen van
sterkere, strakkere spieren.

De trainingen zijn zo samengesteld dat iedereen ze kan leren. Ook al heeft u jarenlang niet gesport, dan moet de Kettlebell training geen enkel probleem zijn.

Wat voor resultaat kan ik verwachten?
Als je minimaal 2x per week zo’n 20-25 minuten gaat trainen, zul je al binnen 3 weken een duidelijk verschil in de spiegel zien. Je vetpercentage zal zijn gedaald, je kettlebell traininglichaam zal zichtbaar strakker zijn en je conditie is merkbaar beter geworden.

Veel moeders gebruiken de Kettlebell training om hun lichaam weer ‘in shape’ te krijgen en snel resultaat te zien!

Maak een afspraak

Bootcamp training

Deze Bootcamp training is een full body workout gebaseerd op discipline, doorzettingsvermogen en FUN. Je moet niet bang zijn om een beetje vies te worden want we gaan buiten aan de slag! Bootcamp is een outdoor fitnessvorm die op veel verschillende manieren en voor alle fitnessniveaus gegeven kan worden.

Geen luxe sportscholen, maar hardlopen, intervaltraining en fitnessoefeningen in de natuur. Conditie, kracht, souplesse, explosiviteit en dat zonder toestellen. Lekker in de buitenlucht, back to basics. En last but not least gaat je lichaam meer vet verbranden!

Samen stemmen we af waar, wanneer en hoe laat de training plaatst vindt. Dit kan zijn op lokatie bij je thuis, in de sportschool of heerlijk in een bosrijke/natuurlijke omgeving, you name it!

Ik stel de training zo samen dat je optimaal profiteert van de natuurlijke omgeving. Wist je dat er buiten heel veel toestellen zijn? Binnen zijn wordt overbodig, tenzij de weersomstandigheden er niet naar zijn.

Kinesis training

Kinesis is het driedimensionale bewegen waarbij de mens centraal staat en de toestellen letterlijk en figuurlijk op de achtergrond. Bij reguliere fitnessapparatuur volg je de beweging van het toestel, bij Kinesis volgt het toestel jou.

Spieren kunnen zoveel meer dan alleen maar kracht zetten. Je spieren zorgen namelijk ook onder andere voor coördinatie, stabiliteit, lichaamsgevoel en balans/evenwicht. Door het ‘3D Pulley Systeem’ kun je een beweging van 360° maken, zowel rechtlijnig als diagonaal en circulair. Niet meer alleen bewegen van voor naar achter of van boven naar beneden, maar alle kanten op, drie dimensionaal dus! Alles draait om een juiste lichaamshouding: je lichaam dat in balans is en het bewegen van het lichaam op een natuurlijke wijze. Bij Kinesis train je met kabels. Omdat je met kabels traint, en niet met losse gewichten, is het mogelijk om weerstand te creëren in alle richtingen. Een uniek en revolutionair trainingsconcept.

Waarin onderscheidt Kinesis zich van de rest?Kinesis

Vanuit fysiologisch oogpunt werd gekeken naar een nieuwe balans, gebaseerd op drie elementen: stabiliteit, kracht en flexibiliteit.

Bij krachttraining is het hoofddoel van de training het winnen van kracht. Spieren die veel kracht kunnen geven zijn vaak minder gericht op stabiliteit. Stabiliteit is iets wat je overal bij nodig hebt, of het nu bij het uitruimen van de afwasmachine is of bij het oefenen van je ‘swing’ bij golf. Aan kracht alleen heb je weinig als je geen goede coördinatie en goed lichaamsgevoel hebt.

Bij deze trainingsvormen staat het voelen van het eigen lichaam voorop, net zoals bij Kinesis.

Voor wie is Kinesis?

Kinesis is geschikt voor iedereen die de kwaliteit van het dagelijks bewegen wil verbeteren. Omdat je in zoveel richtingen kan bewegen, heb je veel controle nodig over je spieren. Ongecontroleerd gebruik zal eerder tot blessures leiden. Gelukkig is er altijd een Personal Trainer die er voor zorgt dat de oefeningen goed worden uitgevoerd.

Maak een afspraak

Tabata training

Tabata interval training is de meest effectieve training met een extreme intensiteit.
Deze training duurt maar 4 minuten, maar deze minuten geven je verbazingwekkende resultaten!

‘Verlies lichaamsvet en wordt fit in 4 minuten’

Deze 4 minuten Tabata training geeft je een betere conditie dan welke cardio training ook en geeft je daarnaast ook nog eens een enorme boost aan je vetverbranding.

Verleg met deze training je grenzen!